Kamion si mnozí z nás představují jako monstrum s obrovskou silou a velkým nákladovým prostorem, které je schopno převážet různý náklad po celém světě. Objednáte si kupříkladu odvoz výrobků ze strojírenské firmy, zajistíte potřebné logistické pomůcky (přepravní nádoby na paletách) a vzápětí vše naloží vysokozdvižný vozík a připraví náklad k přepravě. Anebo si usmyslíte přestěhovat starožitný nábytek ve větším počtu kusů do vašeho nového působiště, přičemž do útrob kamionu se snadno takovéto kousky vejdou.
Setrvejme na okamžik u toho stěhování. Představte si, že se stěhujete z Prahy do Jizerských hor, řekněme do vyšších poloh, například na Mariánskou Horu nebo do horní části Desné či Kořenova. Silnice tu bývají protažené v rámci hlavních tahů na Prahu a do Mladé Boleslavi, ale problém může vzniknout na místních komunikacích. Ty mohou být pokryté vrstvou zledovatělého sněhu a kamion se tu s nákladem zastaví. Bez sněhových řetězů na kamion to dál nepůjde, což je v případě stěhování těžkého nábytku problém. Nemůžete si dovolit ponechat vozidlo odstavené pět kilometrů od cílové stanice a přenášet starožitnosti ručně.
Zimní období tedy prověřuje majitele kamionů velmi důkladně zejména tam, kde se počítá se sněhovou vrstvou, což jsou zejména horské úseky silnic. Přitom jsou sněhové řetězy velmi levnou pomůckou, která v porovnání s jinými náhradními díly nevyžaduje žádnou extrémní investici. Řetězy se vyplatí po zimě vždy zkontrolovat a prověřit jejich spolehlivost a mít je pak připravené pro další využití v náročném, zejména horském, kopcovitém terénu.
A to nemusí jít o žádné velehory, jako jsou Alpy či Pyreneje nebo Kavkaz, zaskočit vás může i docela „obyčejná“ pahorkatina České Sibiře, dolního Posázaví nebo krajina Blanského lesa u Českého Krumlova. I relativně tenká vrstva sněhu může být pro kamion nepřekonatelnou překážkou.